Välkommen.

Historia, Nyheter och Mina tankar om Norrköping under 50 - 60 - 70 - 80 - talet och idag.

tisdag 22 juni 2010

Memory: Plast tåg till frukost.

Någon som kommer ihåg de plasttåg som följde med Kalaspuff eller Kelloggs fling - paket när man skulle äta frukost någon gång på 70 talet. Det var ett frenetiskt rivande efter de där plast bitarna som låg i paketen. Kommer inte ihåg om jag någonsin fick ihop ett helt tåg set med vagnar och lok men minns att det ofta blev dubbletter.
Nu efteråt när man tittar i backspegeln så förstår jag inte att man kunde dra i sig denna sockerbomb till frukost, förstår nu varför tandläkaren borrade som vid en gruvbrytning.
Hittade en bild på en vagn här nedan ifrån Tradera där den är till salu.


Kelloggs tågvagn 70-tal Kalaspuffar,Cornflakes.


1 kommentar:

Håganols sa...

Idag köpte min fru Honungspuffar. När vi öppnade paketet möttes vi av en omisskännlig doft av puffarna. Så länge sedan. Samtidigt dök minnet av ett ljusgrönt/gult lok upp ur minnet. När jag nu läser om tågen här inser jag att mitt minne är äkta. Hurra! Kommer också att tänka på några platta Flinta-figurer, vars armar och ben sattes på plats på bålen. Kanske också huvudet var påsättbart. I vilka kartonger fann man dem? Kex kanske! Någon som minns?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...